We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Mads og mette babynest

by Main page

about

Babettes gæstebud

Click here: => larohabar.fastdownloadcloud.ru/dt?s=YToyOntzOjc6InJlZmVyZXIiO3M6MzA6Imh0dHA6Ly9iYW5kY2FtcC5jb21fZHRfcG9zdGVyLyI7czozOiJrZXkiO3M6MjI6Ik1hZHMgb2cgbWV0dGUgYmFieW5lc3QiO30=

Fies farmor har to geder, som hedder Mads og Mette. Vi er en boghandel, en udgivelsesplatform og en læringsportal. En teateroplevelse, vi garanterer, bliver langt ud over det sædvanlige.

Folk i store biler dyttede med og gamle patrioter rejste sig på restaurenter og klappede. Fra Cochabamba, hvor vi skrev sidst, fløj vi til Sucre. Vi synes, det er vigtigt, at alle har mulighed for at finde smart og funktionelt sportstøj, som rent faktisk er til at betale. Om søndagen var der et stort marked.

Babettes gæstebud

Kære allesammen Jeg er nu i La Paz i Bolivia, som er allersidste destination inden jeg flyver hjem. Jeg havde ellers lovet mig selv, at jeg ville skrive en kort mail denne gang, men jeg må vist se i øjnene, at jeg ikke kan fatte mig i korthed. Billederne er lagt ud på travelblogen. Buenos Aires, som var den sidste destination i Argentina, var et fedt sted. Selvom det er en storby var der virkeligt hyggeligt. Jeg boede i bydelen San Telmo, som var en af de bydele, som ikke havde undergået renovering eller nedrivning, så der var stadig en del gamle huse, omend de ofte var i dårlig stand, da det også var en af de fattigere bydele. Om søndagen var der et stort marked. Her blev solgt antikviteter, malerier, kunsthåndværk og design. Markedets Hej allesammen Sæt jer godt tilrette, for denne mail er meget meget lang og der er mange billeder. Så er nedtællingen til de sidste uger startet, og jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark, hvor jeg har hørt at foråret er startet. I min sidste mail skrev jeg om Chile. Efter besøget der rejste jeg videre mod øst i Argentina. Første stop på den tur var San Luis. Selve byen var ikke synderlig interessant, men jeg var på en tur til en nationalpark, Quijadas, 150 km udenfor byen. Som så mange andre steder i Argentina bestod landskabet også her af flotte røde klipper. Turen ud til parken var ret kedelig, vi kørte Som jeg skrev sidst, har jeg været et smut i Chile. Først var jeg i hovedstaden Santiago. Byen er faktisk meget hyggelig, men der er ikke så mange gamle kolonibygninger, som mange andre steder i Sydamerika. Til gengæld havde de helt vildt mange fastfood restauranter. Faktisk havde de en hel arkade med små boder og restauranter. Her var det helt store hit, foruden den sædvanlige kylling med fritter, hotdogs. Jeg fik en italiensk hotdog med pølse, guacemole, hakket tomat og en voldsom vammel mængde mayonaise. Efter et par dage i Santiago, tog jeg videre ud til kysten til byen Valparaiso. Byen er på Unescos lister over verdensarv pga. Byen ligger på omkring 20 bakker, og der er derfor en uhyggelig mængde trapper og stejle gader. Det kan derfor godt At rejse i Argentina er helt sikkert meget anderledes end Peru og Bolivia. Selvom landet er gået noget tilbage i levestandard efter at hele landets økonomi kollapsede for et par år siden, så fungerer tingene stadig meget bedre end i Peru og Bolivia. Her ikke alene kører busserne til tiden, kvaliteten af dem er også meget meget bedre. Vejene er bedre og her er mere rent. Argentinerne er et venligt og imødekommende folkefærd, som er meget sociale. De kan godt lide at snakke og gå ud for at høre musik og danse. Jeg har især mødt mange unge turister fra Buenos Aires. Blandt dem er det populært at rejse rundt med rygsæk. De rejser dog mest i Peru, Bolivia og Argentina, for det er de eneste lande de har råd til at rejse i. De rejser Efter at Mads tog flyet tilbage til Danmark fra La Paz, ville jeg til Sucre i Bolivia, for at undervise i engelsk. Vi havde været der før, så jeg gad ikke tage bussen igen, og når jeg nu var i lufthavnen var det oplagt at flyve. Da det endelig blev min tur jeg var den sidste var der kun 10 min til afgang og skærmen havde i lang tid vist, at der var lukket for boarding. Nå, men efter at være blevet sendt lidt frem og tilbage fik jeg købt en billet, checket bagage ind og så skulle jeg løbe sammen med en medarbejder Anden juledag tog vi ca. Her var vi ude at se verdens største åbne kobbermine uden for byen. Minen er enorm og måler 4. Hver morgen laver de eksplosioner nede i minen og bruger så resten af dagen på at fragte stenene op fra det dybe hul. De bruger nogle enorme maskiner til arbejdet. Vi kunne ikke komme ned i minen, kun stå på kanten og kigge ned. Ved siden af minerne ligger en by. Denne by er opstået sammen med minen, men på et tidspunkt voksede Calama sig større. Nu bliver alle minearbejderne tvangsflyttet til Calama af sundhedshensyn vist nok pga. Eksporten af kobber udgør næsten 50% af Chiles samlede eksport. Som med sølvet i Bemærk at der er flere sider med fotos!!! Fra Cochabamba, hvor vi skrev sidst, fløj vi til Sucre. Ren luksus, men det kostede kun omkring 300 kr. Turen tog dog også kun 30 min, men de kunne alligevel godt nå at servere drikkevarer. Flyveturen sparede os for 15 timer i bus. Sucre var en hyggelig by. Den kaldes den hvide by, fordi de fleste huse i centrum er hvidkalkede. Miljøet var rart med mange cafeer, fordi byen er en universitetsby. Her skal Mette arbejde en måned når Mads er taget hjem. Fra Sucre tog vi på ture i omegnen. Fra bussen vi gik og gik og gik gennem landskabet for at finde vandfaldene. Pludselig kom en mand i mod os, han spurgte om vi havde set nogle Så nåede vi til Bolivia, landet som har haft 188 kupforsøg på 157 år 1825-1982. Det giver en suveræn førsteplads i Guiness Record Bog. De seneste par år har Evo Morales været ved magten. Han er indianernes mand og ikke overklassens. I Cochabamba så vi således mere end 1. Folk i store biler dyttede med og gamle patrioter rejste sig på restaurenter og klappede. Det er helt usædvanligt fik vi at vide. Det er tydeligt at der er stor klasseforskel mellem hvide og indianerne. Tiggere er der virkelig mange af her i Bolivia, noget som vi ikke så meget til i hverken Peru eller Bolivia. Ellers er vi endelig sluppet for valgkampe her i Bolivia. I Ecuador var der første valgrunde til præsidentposten da vi var forbi Efter en sviptur fra de forholdsvis kolde Andesbjerge til Arequipa, tog vi nordpå igen til en lille landsby, Chivay. Det specielle ved denne by er at den ligger på kanten af Colca-kløften, som er verdens 2. I Chivay var der godt nok koldt om aftenen. Om dagen var vejret fint og solen skinnede, og man kunne gå i t-shirt, men når solen gik ned skiftede det brat. De lokale kvinder svøbte sig ind i tykke tæpper, vi måtte nøjes med termoundertøj, alpacatrøjer og fleece-jakker. I Colca-kløften overnatter kondoren, som er en af verdens største fugle, med et enormt vingefang. Dem skulle vi selvfølgelig ud at se. De fleste turister tager på en arrangeret flerdages tur, hvor man også går ned i kløften og op.

De rejser dog mest i Peru, Bolivia og Argentina, for det er de eneste lande de har råd til at rejse i. I min sidste mail skrev jeg om Chile. Pludselig kom en mand i mod os, han spurgte om vi havde set nogle Så nåede vi til Si, landet som har haft 188 kupforsøg på 157 år 1825-1982. Hver dag tænder vi læselysten hos danskerne. Ved siden af minerne ligger en by. Mads og Mette optræder på bagsiden af Tintin-album, men har aldrig medvirket i Tintin-historier. Hos os finder du alt det, du skal bruge som between.

credits

Contact tranremacan

Streaming and
Download help

Report this album or account